Organizacija promocije, prikupljanja i raspodjele zekata i sadekatu-l-fitra, po mnogima je privilegija koju Islamska zajednica u BiH čvrsto drži i ne dopušta nikome da joj oduzme tu privilegiju. Doduše, mnogi će se složiti da govor o ovim obavezama i organizacija prikupljanja i nisu baš privilegija, ali raspodjela prikupljenih sredstava sigurno jeste. Shodno ovakvom načinu razmišljanja dobro bi bilo kada bi i dalje samo uposleni u Islamskoj zajednici nosili glavni teret promocije i prikupljanja, a kada bi većina drugih faktora mogla odlučivati o raspodjeli sredstava. Vrlo često čujemo zamjerke na račun raspodjele sredstava prikupljenih na ime zekata i sadekatu-l-fitra u fond Bejtu-l-mal Islamske zajednice u BiH i komentare da nije korektno da Islamska zajednica u BiH, prema šerijatskim propisima, ima privilegiju prikupljanja i raspodjele pomenutih sredstava i da bi puno bolje bilo da se dopusti svakome da po svojoj savjesti daje zekat i sadekatu-l-fitr kome hoće, a posebno da se i od Islamske zajednice u BiH legalizira prikupljanje koje već vrše određene grupe fizičkih lica i organizacije. Gledano iz perspektive onoga ko razmišlja samo o životu na ovome svijetu, prikupljanje i raspodjela sredstava od zekata i sadekatu-l-fitra je velika privilegija, jer se dobiju određena sredstva i rasporede prema potrebama i mišljenju odgovornih u Islamskoj zajednici. Nažalost, većina kritičara i gleda iz samo pomenute perspektive, pa vrlo često ulažu velike napore da ubjede članove Islamske zajednice koji poštuju šerijatske propise oko kojih je se usaglasila većina islamskih pravnika u svijetu i propisa koji su doneseni od strane Rijaseta Islamske zajednice u BiH, da neko drugi, a ne Islamska zajednica ima pravo na prikupljanje i raspodjelu. Vrlo često kritičari organiziranog prikupljanja i raspodjele sredstava zekata i sadekatu-l-fitra rade to zbog skrivenih ličnih interesa, dok neki to rade zbog raznoraznih neslaganja sa ljudima koji vode glavnu riječ po pitanju prikupljanja i raspodjele. Naravno, postoji određeni broj kritičara koji to rade dobronamjerno, ali vrlo često uslijed nedostatka pravih informacija. Odgovarajuća, dobronamjerna kritika je sigurno poželjna kako bi se koristila kao korigirajući faktor na putu unapređenja sistema. Činjenica da manje od deset procenata zekatnih obaveznika u BiH i dijaspori ispunjava obavezu davanja zekata na pravi način, davanjem u fond Bejtu-l- mal, ukazuje da pomenuti kritičari bilježe priličan uspjeh i da jako mali broj muslimana u BiH i dijaspori dobiva pravu informaciju o pomenutoj obavezi. Sigurno, da je neizbježna odgovornost Islamske zajednice u BiH za ovakvo stanje i da je neophodno uložiti puno više napora da bi se ovakvo stanje popravilo. Ipak, vratimo se uglovima i perspektivama iz kojih se promatra ovo pitanje. Priđemo li ovom problemu sa sasvim druge strane i sagledamo li ga iz perspektive, koja bi trebala biti i jedina odgovrarajuća za vjernika muslimana, perspektive odgovornosti na oba svijeta za organizaciju jednog od najzahtjevnijih i najznačajnijih poslova, onda sve priče o privilegijama padaju u vodu. Ako i zanemarimo uloženi trud u organizaciju i realizaciju prikupljanja i fokusiramo se samo na raspodjelu, postavlja se pitanje da li je to zaista ”velika privilegija”. Gledajući iz ove perspektive pitanje organizacije prikupljanja i raspodjele zekata i sadekatu-l-fitra je ogroman teret i odgovornost, a nikako privilegija. Naravno, oni koji ovaj posao obave na najbolji mogući način bit će nagrađeni od Gospodara, ali budući da ljudi nisu nepogrešivi postoji i stalno je prisutna opasnost pogreške. Normalno bi bilo posmatrati ovo pitanje kao uslugu Islamske zajednice koja nudi svojim članovima da preuzme dio njihove odgovornosti i pomogne im da na pravi način ispune jednu od pet ključnih obaveza za muslimana. Također, bi bilo logično da svako ko želi dobro muslimanima na ovim prostorima, uključujući tu i siromašne, ugrožene i povratnike, da svoj doprinos izgradnji što boljeg sistema prikupljanja i raspodjele zekata i sadekatu-l-fitra, kroz koji će se na efikasan način obuhvatiti što više kategorija primaoca zekata i sadekatu-l-fitra i ispuniti Kur’anske upute i upute Muhameda alejhi selam. Iako se može konstatovati da postoji dosta prostora da Islamska zajednica popravi sistem organizirane promocije, prikupljanja i raspodjele zekata i sadekatu-l-fitra, uspostava i uspješno funkcioniranje Fakulteta islamskih nauka, očuvanje i uspješno funkcioniranje Gazi Husrevbegove medrese, biblioteke i ostalih obrazovno-odgojnih ustanova koje su u sistemu Islamske zajednice u BiH, a koje se finasiraju iz Fonda Bejtu-l-mal, svjedoči da je ovaj sistem ipak prilično uspješan i da ga treba očuvati i unapređivati. Svako ima pravo na svoj ugao gledanja, ali nije dobro kada stvari posmatramo samo iz jednog ćoška.